FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Få svar på de mest gængse spørgsmål vedrørende betalingsløsninger, betalingsterminaler og S5

Klik og find svarene i fanerne herunder

​Generelt

Hvem er S5?

Vi er en dansk betalingsvirksomhed, som sælger og supporterer betalingsterminaler, kortløsninger og indløsningsaftaler til fysiske forretninger i hele Danmark. Siden 2012 har vores vigtigste mission været at gøre markedet for kortindløsning og betalingsterminaler mere transparent for de forretningsdrivende. Dette efterlever vi via seriøsitet, professionalisme og værdiskabende kommunikation med tusindvis af forretninger.

Hvad er en indløsningsaftale og hvordan fungerer det?

En indløsningsaftale er en aftale mellem din virksomhed og en indløser, som er en finansiel institution, der behandler kortbetalinger på vegne af din virksomhed. Med en indløsningsaftale kan din virksomhed acceptere betalingskort fra mange forskellige udstedere som f.eks. Visa, MasterCard og Dankort med flere. I bund og grund gør aftalen det muligt for dig og din virksomhed at modtage kortbetalinger fra dine kunder, samt gøre processen for både dig og dine kunder endnu nemmere. Ved at kontakte os hos S5 kan vi hjælpe dig med at få en indløsningsaftale, der er tilpasset til din forretning.

Kan S5's løsninger integreres på eksisterende terminaler?

Ja, vores indløsningsaftaler og løsninger, heriblandt S5 Pulje, kan integreres på størstedelen af alle betalingsterminaler. Det eneste krav er, at forretningen har en dankort-aftale. 

Hvor længe går der før jeg får svar på min henvendelse?

Vi bestræber os på at svare på alle henvendelser og tilbud inden for 24 timer i hverdage. 

Hvor finder jeg privatlivspolitiker?

Vores privatlivspolitik, kan du læse nærmere om her: https://www.s5.dk/privatlivspolitik

Hvor finder jeg handelsbetingelserne?

Vores handelsbetingelser kan du finde her: https://www.s5.dk/handelsbetingelser

Hvordan kan jeg komme i kontakt med jeres kundeservice?

Du kan enten vælge at skrive en mail på adm@s5.dk eller give os et ring på 70262110. Så vil de gøre alt hvad du kan for at hjælpe dig på bedst mulig vis.

Hvordan kan jeg administrere og overvåge mine transaktioner?

Vores back-end system gør det nemt og overskueligt for dig, at skabe et overblik over dine betalinger.

Skal man have en dankortaftale?

Det er ikke et krav for fysiske forretninger at have en Dankort aftale. Det kan dog være en god idé, da dankortet er et billigt betalingskort, som dermed har lave omkostninger. Dette kan give forretningen en konkurrencemæssig fordel, da udgifterne til betalingsløsningen kan sænkes markant. Dette kan give luft i økonomien til, at investere i andre dele af forretningen. En stor del af vores kunder har valgt at kombinere en Dankort aftale med vores mest populære produkt S5 pulje. På nuværende tidspunkt betyder det, at forretningerne har en gennemsnitlig transaktionspris på 0.32%. Du kan læse her, hvor meget andre forretninger allerede har sparet på, at være medlemmer af S5 Pulje.

Har I en ressource- eller videns siden hvor jeg kan læse endnu mere?

Markedet for betaling kan være komplekst og svært at navigere i. Grundet vores store erfaringer på markedet deler vi ud af vores viden om betalingsløsninger, indløsningsaftaler, betalingsterminaler og det generelle betalingsmarked i Danmark. Du kan tilgå vores blog her og læse hvordan du kan optimere din forretning yderligere eller få et overblik over hvordan du vælger det, der passer til dig og din fysiske forretning: https://www.s5.dk/blog.

​Indløsning

Hvordan får jeg en indløsningsaftale hos S5?

Når du vælger S5 til at levere din indløsningsaftale, skal du blot kontakte os på salg@s5.dk eller 7026 2110. Derefter følger vores betalingseksperter dig igennem oprettelsen, så du er klar til at modtage betalinger. Du kan forvente, at vi kontakter dig inden for 24 timer i hverdage.

Kan jeres indløsningsaftale fungere på både fysiske og online butikker?

På nuværende tidspunkt fungerer vores indløsningsaftale, og andre løsninger udelukkende til fysiske butikker. 

Hvor lang tid tager det at behandle en indløsningsaftale hos S5?

Det tager typisk 1-3 hverdage at behandle en indløsningsaftale, efter du har indgået en aftale med os. 

Hvordan vælger man den rigtige indløsningsaftale?

En indløsningsaftale skal leve op til dig og din forretnings behov. Denne tommelfingerregel kan eventuelt hjælpe dig med at foretage valget om den rigtige indløsningsaftale. Du kan også finde mere viden om indløsningsaftale på vores blog: https://www.s5.dk/blog Her deler vi vores viden om det ellers komplekse marked.

 

For mindre forretninger:

  • Fleksibilitet: 

    • Ved at vælge en indløsningsaftale, der er lidt dyrere, men uden faste udgifter som et abonnement, kan mindre forretninger undgå at binde sig til langvarige forpligtelser. Dette giver dem større fleksibilitet til at tilpasse deres betalingsløsninger efter behov og undgå unødvendige omkostninger i perioder med lav aktivitet, som eksempelvis høj- og lavsæsoner.

  • Skalerbarhed: 

    • Da mindre forretninger ofte oplever varierende transaktionsvolumen, kan en indløsningsaftale uden faste udgifter være fordelagtig. De kan betale baseret på deres faktiske transaktioner og undgå at betale for unødvendig kapacitet eller funktioner, som de ikke har brug for.

 

For større forretninger:

  • Omkostningseffektivitet: 

    • Større forretninger med højere transaktionsvolumen kan drage fordel af at vælge en billigere indløsningsaftale med et abonnement. Selvom abonnementsomkostningerne er faste, kan de samlede omkostninger ved transaktioner være lavere, da de får fordelagtige transaktionspriser og gebyrer.

  • Integration med eksisterende systemer: 

    • Større forretninger har ofte allerede etablerede systemer og software, der håndterer deres forretningsprocesser. Ved at vælge en indløsningsaftale, der kan integreres problemfrit med disse systemer, kan du undgå unødvendig kompleksitet og opnå en mere effektiv arbejdsgang. Det kan desuden være en fordel at vælge en udbyder, der kan integreres med din eksisterende Dankort-aftale.

 

Det er vigtigt for både mindre og større forretninger at evaluere deres specifikke behov og økonomiske situation, når de vælger en indløsningsaftale. Det handler om at finde den rigtige balance mellem omkostninger, fleksibilitet og funktioner, der passer bedst til din forretningsmodel og målsætninger.

Husk at evaluere dine behov og økonomi for at finde den bedste balance mellem omkostninger, fleksibilitet og funktioner. Er du i tvivl, kan du altid kontakt S5, så vil vi guide og hjælpe med en løsning, der er tilpasset lige netop din forretning.