Handelsbetingelser

Senest opdateret 01.12.2024
S5 ApS | CVR:42281360

1. Virksomhedsoplysninger

S5 ApS (”S5”) har adresse på Katrinebjergvej 115, 8200 Aarhus N og er registreret med CVR-nummer: 42281360.

Administrationen kan kontaktes på email adm@S5.dk og telefon +45 7026 2110.

Support kan kontaktes på email support@S5.dk og telefon +45 7026 1210.

2. Anvendelse og gyldighed for fysiske betalingsterminaler og digitale betalingsløsninger

Nærværende handelsbetingelser finder anvendelse på alle aftaler som en privat eller offentlig virksomhed eller en person (”Kunden”) indgår med S5, herunder men ikke begrænset til aftaler om indløsningsaftale på korttransaktioner, køb, service, leje af betalingsterminaler, samt support og levering af digitale betalingsløsninger som Softpay, Billwerk + og online betalinger.

Handelsbetingelserne gælder også, selvom der ikke måtte være henvist hertil i det enkelte tilfælde.

Handelsbetingelser er gældende fra Kundens accept af tilbud eller ved Kundens ibrugtagning af S5’s ydelser og produkter/udstyr. Kunden erklærer ved accept af tilbud eller ibrugtagning, at have læst og forstået handelsbetingelserne, herunder byrdefulde vilkår som ejendomsforbehold, værneting samt ansvarsbegrænsning i forhold til S5’s produktansvar samt S5’s ansvar i øvrigt.

Handelsbetingelserne kan kun fraviges ved skriftlig aftale mellem Kunden og S5.

DATA YOU GIVE
DATA 
WE COLLECT
ACTION

You request a demo of Bearer

We call you

You use Bearer

You receive emails from us

You chat with us for customer support

You opt-in to marketing messages

3. Elektronisk kommunikation

Kunden accepterer at aftaleindgåelse og al korrespondance mellem Kunden og S5 sker via e-mail eller anden form for elektronisk kommunikation. Dette er bindende for Kunden, som var det fremsendt med papirpost.

Det er Kundens ansvar at sikre, at S5 altid er skriftligt orienteret om, hvilken e-mailadresse S5 skal anvende i aftaleforholdet. S5 kan ikke gøres ansvarlig for noget tab som følge af, at Kundens e-mailadresse er inaktiv, uvirksom mv. eller Kunden ikke har oplyst S5 korrekt e-mailadresse.

4. Ændring handelsbetingelser

S5 kan ændre nærværende handelsbetingelser uden varsel. Ændring kan ske ensidigt og kræver således ikke Kundens samtykke. Det er Kundens ansvar at holde sig opdateret omkring ændringer, men Kunden vil dog blive informeret, hvis ændringen har væsentlig betydning for Kunden. De til enhver tid gældende handelsbetingelser kan findes på www.S5.dk.

5. Ejendomsret/Ejendoms-forbehold

S5 har ejendomsforbehold i alle fysiske produkter og/eller udstyr, der sælges af S5. Produkterne/udstyret er således S5’s ejendom indtil endelig betaling har fundet sted, og produkterne/udstyret kan ikke på nogen måde overdrages til tredjemand.

Ved leje af udstyr bevarer S5 den fulde ejendomsret til udstyret og Kunden kan ikke handle i strid med S5’s ejendomsret.

6. Leverancens omfang

Leverancen omfatter udstyr, produkter, ydelser eller services, der er bestilt af Kunden. Leverancen omfatter ikke installation, opsætning og igangsætning, medmindre det aftales særskilt og skriftligt.

7. Kommunikationsforbindelse for fysiske betalingsterminaler

S5 er ikke ansvarlig for levering, opsætning, igangsættelse og vedligeholdelse af kommunikationsforbindelse til betalingsterminalen.

I forbindelse med Ethernet- og GSM/GPRS/3G/4G-baserede betalingsterminaler, kontaktes S5 for nærmere krav til standardopsætning af forbindelsen.

Disse krav skal Kunden imødekomme, før en Ethernet- eller GSM/GPRS/3G/4G- baseret betalingsterminal vil fungere.

8. Service på fysiske betalingsterminal købt og lejet udstyr ("Servicepakken")

Servicepakken er en obligatorisk ydelse.

S5’s servicepakke indeholder kunde-, vedligeholdelses- og ombytningsservice.

8.1 Beskrivelse af servicepakken

S5’s servicepakke indeholder kunde-, vedligeholdelses- og ombytningsservice.

Servicepakken giver adgang til fejlmelding i tidsrummet kl. 9.00 til kl. 22.00 mandag til lørdag Dansk tid. Telefonisk fejlretning omfatter svar og vejledning vedrørende tekniske spørgsmål i forbindelse med anvendelse af S5’s udstyr.

I tidsrummet fra kl. 9.00 til kl. 16.00 Dansk tid, fra mandag til fredag ydes ligeledes almindelig kundeservice.

S5 holder lukket på helligdage, juleaftensdag, nytårsaftensdag og grundlovsdag, og der ydes derfor ikke support og kundeservice disse dage.

Aftalen omfatter ikke support på andet udstyr end udstyr leveret af S5.

Servicepakken indeholder vedligeholdelse- og ombytningsservice. Vedligeholdelse og reparation på udstyr, der ikke skyldes slid, fugt, hærværk eller indgreb i udstyret, er omfattet.

S5 bestræber sig i Danmark at stille en ombytningsbetalingsterminal til rådighed for Kunden den førstkommende hverdag efter det er konstateret, at fejlen ikke kan rettes. Dette forudsætter som udgangspunkt, at fejlmelding er foretaget inden kl. 10.00. Dansk tid. Såfremt reparationen ikke er omfattet af serviceaftalen, vil Kunden blive opkrævet forsendelsesomkostningen. For Grønland og Færøerne vil ombytningsservice foregå så hurtigt det er logistisk muligt.

Kundens defekte udstyr skal altid fremsendes til S5 i rengjort stand. Såfremt dette ikke er tilfældet, forbeholder S5 sig ret til at fakturere Kunden for rengøring af udstyret. Hvis Kunden ikke returnerer det defekte udstyr inden for den af S5 fastsatte frist, vil Kunden blive faktureret vejledende udsalgspris for udstyret iht. S5’s til enhver tid gældende prisliste. Bliver udstyret indsendt efter fakturering, vil Kunden blive opkrævet et gebyr på DKK 500.

Kunden accepterer, at Kunden ved ombytning får en funktionsdygtig betalingsterminal i tilsvarende stand og af samme type, som den defekte betalingsterminal. Kunden modtager dermed ikke nødvendigvis den defekte betalingsterminal retur efter reparation.

Serviceaftale omfatter ikke det opladelige batteri, eller andre udskiftelige sliddele.

Arbejde på serviceaftaler udføres af S5 eller af en S5 udpeget serviceleverandør.

8.2 Servicepakken omfatter ikke følgende:
  • Sikkerhedskopiering af programmer, kartoteker, data m.m., før servicearbejdet påbegyndes.
  • Udbedring af følgeskader, herunder opdatering eller rekonstruktion af programmer eller kartoteker, som måtte være beskadiget, tabt eller ændret.
  • Udskiftning af forbrugsmaterialer.
  • Fejlmelding til andre leverandører.
  • Fejlretning der skyldes, at andre end S5 eller en af S5’s godkendt underleverandører har serviceret eller foretaget indgreb i det af aftalen omfattede udstyr.
  • Fejlretning, der skyldes fejl og forsømmelser fra Kundens side, såsom fejlbetjening, unormal brug eller tilsidesættelse af krav til driftsmiljø.
  • Fejlretning på udstyr, der skyldes hændelige begivenheder, såsom tab af betalingsterminal, væske spildt i eller på betalingsterminalen, indgreb i betalingsterminalen, hærværk, vandskade, brand, kortslutning/lynnedslag og uregelmæssigheder i elektricitetsforsyningen.
  • Fejlretning på udstyr og software, der ikke er omfattet af aftalen, eller fejl, som sådant udstyr eller software måtte forårsage på det af aftalen omfattede udstyr.
  • Fejlretning på udstyret udenfor den aftalte serviceperiode.
  • Fejl på kabler, telefonledninger, strømforsyninger og lignende på Kundens adresse.
  • Eksterne modemmer, strømforsyninger, opladelige batterier, papirfremfører, låg, dæksler, ladestationer mm. på mobile betalingsterminaler er ikke omfattet af servicekontrakten.

Hvis S5 efter Kundens ønske skal udføre ekstra opgaver, sker dette efter regning.

8.3 Fejlmelding

Fejlmelding skal gives uden ugrundet ophold til S5 i den aftalte serviceperiode på S5’s servicetelefonnummer +45 7026 1210 eller via email support@s5.dk.

8.4 Kundens bistand og S5’s adgang

Kunden skal inden for serviceperioden efter anmodning sikre S5 uhindret adgang til at udføre fejlretning på udstyret.

Kunden skal inden for serviceperioden efter anmodning vederlagsfrit medvirke ved enhver fejlretning ved i nødvendigt omfang at stille kvalificeret personale og fornøden maskintid m.m. til rådighed, også hvor dette omfatter maskintid på udstyr, der ikke er fejl på, men som fungerer i forbindelse med det udstyr, hvorpå der skal udføres service. Såfremt fejlretningen nødvendiggør en hel eller delvis afbrydelse af det berørte udstyr, vil dette oplyses til Kunden. Hvis Kunden undlader at frigøre det berørte udstyr, bortfalder S5’s forpligtelser, indtil frigørelsen har fundet sted.

9. Gateway licens til fysiske betalingsterminaler

Gateway licens er en obligatorisk ydelse og er en del af servicepakken.

I henhold til denne aftale er S5 er forpligtet til at vedligeholde og stille eventuelle nye program versioner af det leverede software til disposition for Kunden, og denne er forpligtiget til at modtage og anvende disse.

Kunden erhverver alene en brugsret til det leverede software.

Brugsretten er tidsubegrænset, men forudsætter betaling for alle igangværende aftaler med S5.Kunden er – bortset fra, hvor en sådan ret måtte følge af ufravigelig lovgivning – uberettiget til at kopiere software og dokumentation i videre omfang end nødvendigt for Udstyrets drift og sikkerhed.

10. Priser, gebyrer og regulering

Kunden opkræves de priser og gebyrer, der fremgår af tilbuddet, som fremsendes til Kunden inden aftalens indgåelse.

Priser og gebyrer kan være enten faste, som ved abonnement/køb, eller variable, som ved transaktionsgebyrer, eller en kombination heraf. Denne opdeling er ikke udtømmende, og yderligere betalingsmodeller kan forekomme afhængigt af aftalens specifikke vilkår.

Priser og gebyrer reguleres i overensstemmelse med dette punkt.

Alle priser er angivet i danske kroner og ekskl. dansk moms. Alle priser er ekskl. forsendelse, der faktureres Kunden særskilt.

Prisen for S5’s ydelser og produkter/udstyr følger S5’s til enhver tid gældende prisliste, som oplyses Kunden inden aftalens indgåelse.

Priser for S5’s ydelser og produkter/udstyr reguleres hvert år i januar måned med som minimum udviklingen i nettoprisindekset fra oktober til oktober, jf. lovbekendtgørelse nr. 76/1999 eller anden lov, der måtte træde i stedet for.

S5 forbeholder sig retten til at regulere priser og gebyrer, fx som følge af prisændringer hos underleverandører, markedstendenser eller stigende efterspørgsel.

S5 kan opkræve betaling for følgende ydelser og services:

  • Support og ombytningsservice
  • Gatewaylicens
  • Mobilt datanetværk/simkort
  • Faktureringsgebyr
  • Forsendelsesomkostninger
  • Rykker- og inkassogebyr
  • Processerings- og udbetalingsgebyr
  • Debitorskifte
  • Transaktionsgebyr
  • Procentdel af omsætning (indløsningsaftale)
  • Genåbning af terminal
  • Reparation
  • Opsigelse af aftale før tid
  • Leje/lån af terminaler
  • Indløsningsaftale
  • Minimumsomsætning
  • Ændringer af bankoplysninger
  • Abonnement
  • Licensgebyr

S5 forbeholder sig retten til at opkræve yderligere gebyrer eller betalinger for ydelser, som ikke er nævnt i ovenstående liste, afhængigt af aftalens omfang og karakter.

Størrelsen på priser og gebyrer oplyses Kunden ved Kundens henvendelse til S5.

S5 er berettiget til at hæve eksisterende priser eller gebyrer eller opkræve nye priser eller gebyrer over for Kunden, hvis dette er begrundet i reelle udgifter hos S5 i forbindelse med opfyldelsen af aftalen med Kunden.

Hvis S5 pålægges ekstra omkostninger eller stigninger i priser eller gebyrer fra tredjepart, reguleres de tilsvarende over for Kunden i henhold til den økonomiske nettokonsekvens heraf.

Ved ændringer i gældende danske afgifter eller indførelse af nye afgifter reguleres priserne i overensstemmelse hermed over for Kunden.

Kun væsentlige ændringer i priser eller gebyrer vil blive varslet over for Kunden. Prisstigninger, der er begrundet i udviklingen i nettoprisindekset eller stigninger i priser eller gebyrer fra tredjepart, som S5 pålægges, vil ikke blive varslet, men reguleres med den økonomiske nettokonsekvens heraf over for Kunden.

Ved salg af udstyr eller ejerskifte overføres det forudbetalte serviceabonnement og eventuelle forpligtigelser til den nye ejer.

11. Betalingsbetingelser

Betaling er netto kontant og foretages ved automatisk kortbetaling.

Har Kunden ikke givet oplysning om automatisk kortbetaling, fremsendes faktura til Kunden med en betalingsfrist på 8 dage.

Betaling sker hver 3 mdr. eller årligt forud, medmindre andet er aftalt.

Første opkrævning udgør forholdsmæssig opkrævning i opstartsmåned som faktureres for en hel måned, samt kommende periode efter aftalt opkrævningsinterval og opkræves i forbindelse med aftalens indgåelse.

Der gælder særlige betalingsbetingelser for specifikke produkter og services. Disse vil så være beskrevet under det enkelte produkt/services.

Ved for sen betaling kræves renter iht. rentelovens §5.

Ved manglende betaling er S5 berettiget til at afbryde udstyrets funktion eller lukke for en indløsningsaftale. Genåbning kan alene foregå mod betaling af skyldigt beløb samt et gebyr på DKK 500,- pr. terminal.

Ved gentagne tilfælde af forsinket eller manglende betaling forbeholder S5 sig retten til at forhøje kundens indløsningstakster med det udestående beløb med et tillæg på 30%. Denne justering vil blive implementeret uden varsel og vil gælde fremadrettet fra det tidspunkt, den træder i kraft.

Kunden er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav, som ikke er skriftligt anerkendt af S5, og Kunden har ikke ret til at tilbageholde nogen del af betalingen på grund af modfordringer af nogen art.

Der sker ikke tilbagebetaling af beløb, som Kunden har betalt forud, hvis Kunden opsiger aftalen til ophør inden udløbet af den periode, som Kunden har betalt for.

12. Abonnement på datanetværk til fysiske betalingsterminaler

Abonnement på datanetværk er en obligatorisk ydelse.

Kunden er forpligtet til at købe abonnement på dataroaming / mobilt datanetværk, som er nødvendig for mobile betalingsterminaler. Ydelsen kan være en del af servicepakken og/ellers faktureres særskilt. Ved opsigelse refunderes allerede betalt abonnementsafgift vedrørende datanetværk ikke.

Abonnement på datanetværk må kun benyttes til datatrafik tilknyttet betalingstransaktioner. 4G, 3G, GPRS- dækningen kan variere afhængig af, hvor betalingsterminalen benyttes, samt hvilken teleudbyder som benyttes. S5 er ikke ansvarlig for den eventuelle manglende dækning og de konsekvenser dette måtte medføre.

Kunden begrænses til et maksimalt datanetværksforbrug på 100 MB data om måneden pr. SIM-kort. Overskrides denne grænse, vil SIM-kortet blive spærret. Det står S5 frit at beslutte, hvorvidt SIM-kortet kan genåbnes, indtil årsagen til overforbruget er identificeret og afklaret.

13. Mangeludbedring på fysiske betalingsterminaler

S5 yder 1 års mangeludbedring (afhjælpning) på S5’s produkter/udstyr i form af ombytning eller reparation i tilfælde af fabriks-, produktions- og/eller materialefejl i det omfang S5 kan kræve dette af S5’s leverandør. Kundens ret er således afledt af S5’s ret.

14. Password

Kunden får ved nogle produkt leverancer overgivet et password, som anvendes til beskyttelse/adgang til forskellige funktionaliteter. Koden er fortrolig og må ikke udleveres til andre. Ved bortkomst af kode, oplyses koden kun til indehaveren, eller dennes bemyndigede person, ved skriftlig henvendelse til S5.

15. Reklamation

Reklamationer over mangler skal ske straks og skriftligt. I modsat fald er Kunden afskåret fra at gøre manglen gældende.

16. Kundens misligholdelse

Misligholdes en aftale indgået med S5, kan S5 ophæve denne med øjeblikkelig virkning. Som misligholdelse anses bl.a., men ikke udtømmende:

  • Kunden undlader at betale aftalte beløb
  • Manglende betaling af udeståender
  • Kunden disponerer i strid med nærværende handelsbetingelser eller en S5 tredjeparts handelsbetingelser.
  • Indløsningsaftale med indløser bank ophører, uanset om Kunden er ansvarlig for ophør af aftalen
  • Kunden misbruger eller vanrøgter S5’s udstyr eller en S5 tredjeparts systemer/services.
  • Kunden tages under konkursbehandling eller træder i rekonstruktion eller udviser på anden måde manglende betalingsevne.
  • Kunden har ikke nødvendig forsikringsdækning af udstyret.
  • Kunden overholder ikke gældende PCI-krav omkring sikring af kortdata.
  • Kunden åbner betalingsterminaler/betalingsprodukt, infiltrerer betalingssystemet eller tilegner sig på anden måde adgang til data og/eller software i strid med aftalen
  • Kunden er under mistanke for hvidvask

Ved Kundens misligholdelse er S5 berettiget til at afbryde forbindelsen til det leverede udstyr/services, samt at lukke for indløsningsaftale uden yderligere varsel. S5 kan ikke drages til ansvar for driftstab, avancetab, følgeskader eller andet indirekte tab af nogen art, der måtte henføres til de afbrudte forbindelser. Tab af data anses for indirekte tab.

S5 kan ved Kundens misligholdelse derudover kræve erstatning for sit tab efter dansk rets almindelige regler.

17. S5's misligholdelse

Kunden kan hæve aftalen, hvis S5 væsentligt misligholder sine forpligtelser.

Før ophævelse kan finde sted, skal Kunden dog straks efter at være blevet bekendt med misligholdelsen have afgivet skriftlig reklamation, og S5 skal forgæves have forsøgt at afhjælpe forholdet inden rimelig tid efter modtagelsen af reklamationen.

Ophævelse forudsætter således mislykket udbedring.

17.1 S5’s erstatningspligt

S5 er erstatningspligtig over for Kunden efter dansk rets almindelige regler, idet S5 dog ikke kan gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt avance, produktionstab og driftstab samt tab som følge af at en aftale mellem Kunden og tredjemand falder bort, misligholdes eller lignende. Tab af data anses for indirekte tab.

S5 kan aldrig gøres ansvarlig for Kundens tab, som skyldes at en betalingsterminal/betalingsløsning ikke er funktionsdygtig og Kunden som følge heraf ikke kan afkræve sine kunder betaling. S5 hæfter således ikke for Kundens evt. tab ved at en terminal/betalingsløsning er ude af drift eller der er fejl på terminalen/betalingsløsningen.

Der ydes ingen erstatning for den tid, betalingsterminalen/betalingsløsningen ikke kan anvendes som følge af opståede fejl.

S5 kan ikke gøres ansvarlig for krav som følge af manglende kortindløsning (dvs. manglende betaling/udbetaling), da denne service leveres af indløserbanken, Nets eller anden tredjepart. Ansvarsfriheden for S5 gælder for enhver transaktion.

17.2 Ansvarsbegrænsning

S5’s samlede erstatningsansvar i forbindelse med S5’s misligholdelse af en aftale er beløbsmæssigt begrænset til udstyrets/betalingsløsningens anskaffelsespris og det af S5 fakturerede beløb for den pågældende terminal/betalingsløsning de seneste 3 måneder.

18. Produktansvar

S5 kan i relation til produktansvar ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt avance, produktionstab og driftstab.

Endvidere kan S5 ikke gøres ansvarlig for erhvervstingsskade, dvs. skade på ting, der bruges i en erhvervsvirksomhed.

19. Force Majeur

Såfremt der indtræder uventede og ekstraordinære forhold uden for parternes kontrol, og som parterne ikke ved aftalens underskrift kunne eller burde have taget i betragtning (herunder, men ikke begrænset til fx strejker, lockout, pandemier) og ej heller burde have undgået eller overvundet, bevirker dette, at aftalens rettigheder og pligter bliver suspenderet for begge parter i det tidsrum forholdet vedrører. Hver af parterne er forpligtiget til at gøre sit yderste for at overvinde sådanne hindringer, således at tab begrænses mest muligt.

20. Kundens flytning af udstyr

Kunden er berettiget til at flytte udstyret. Dette kræver dog en forudgående skriftlig aftale med S5. Hvis flytningen medfører ændrede serviceforhold, kan S5 kræve vilkårene for service ændret.

21. Flytning og ændring

Kunden skal straks skriftligt give oplysning til S5, såfremt Kundens forretning flytter til en anden adresse, Kundens ændring af bank oplysninger samt øvrige ændringer af relevans for aftaleforholdet med S5. Visse ændringer kan indebære udgifter og Kunden vil i så fald blive opkrævet i overensstemmelse med de til enhver tid gældende priser.

22. Overdragelse

S5 kan, når som helst, helt eller delvis, overdrage samtlige rettigheder og forpligtelser til tredjemand mod at denne bekræfter at ville overtage forpligtelserne i henhold til nærværende handelsbetingelser.

Kunden kan kun med S5’s forudgående skriftlige samtykke overdrage sine rettigheder og forpligtelser til tredjemand.

23. Rettigheder

Kunden opnår ingen immaterielle rettigheder, herunder patent- eller ophavsret til betalingsterminalen/betalingsløsningen eller andet udstyr eller services, hvilket gælder såvel maskinel som software.

Bortset fra, hvor en lovlig adgang hertil måtte følge af ufravigelig lovgivning, er det ikke tilladt at foretage ændringer, modifikationer eller lignende i betalingsterminaler/betalingsløsningen eller andet udstyr. Dette gælder både maskinel og software.

Det er ikke tilladt at benytte S5 betalingsterminaler/betalingsløsninger igennem anden betalingsgateway end den af S5 valgte betalingsgateway.

Det er ikke tilladt at benytte S5 betalingsterminaler/betalingsløsninger igennem anden kortindløser end den af S5 valgte kortindløser. Det er kun tilladt at benytte en anden kortindløser med S5’s forudgående skriftlige godkendelse.

S5 har ret til, i markedsføringssammenhæng, at oplyse tredjemand om, at Kunden er bruger af S5’s udstyr.

24. Opsigelse

Kunden kan opsige aftaler med 6 måneders varsel til udgangen af en måned.

Nogle af S5’s aftaler har en minimumsløbetid eller bindingsperiode, hvor Kunden er forpligtet til at benytte og betale for aftalen i den fastsatte periode. Bindingsperioden eller minimumsløbetiden fremgår af det tilbud, som Kunden har accepteret, eller er beskrevet i forbindelse med den specifikke løsning i disse betingelser. Efter udløbet af minimumsløbetiden eller bindingsperioden fortsætter aftalen automatisk, medmindre den opsiges senest 30 dage før udløb. Hvis Aftalen ikke opsiges, fortsætter Aftale, der herefter kan opsiges med 6 måneders varsel til udgangen af en måned.

Ved aftalens ophør eller opsigelse, uanset årsagen, vil Kunden blive afregnet for eventuelle udestående beløb, inklusive opsigelsesgebyrer samt gebyrer for bindingsperioden og/eller opsigelsesperioden, umiddelbart efter aftalens afslutning.

S5 kan opsige enhver aftale med Kunden med 1 måneds varsel til udgangen af en måned.

Opsigelse skal ske skriftligt.

Ved udløb af opsigelsesvarslet er S5 berettiget til uden varsel at spærre for brug af udstyret.

25. Tvister

Tvister, der udspringer af nærværende handelsbetingelser og aftaler mellem Kunden og S5, er underlagt dansk ret.

Såfremt der måtte opstå uoverensstemmelse mellem Parterne, er hver af Parterne berettiget til at kræve uoverensstemmelserne afgjort ved retten i Aarhus i første instans.

26. Fragt af udstyr mellem Kunde og S5

Det er et krav at al fragt/forsendelse af S5 udstyr foregår gennem en af S5 valgt kurervirksomhed. Sender Kunden S5 udstyr gennem anden end S5 valgt kurer virksomhed, vil det medføre en udgift for Kunden på 1.500 kr., da betalingsterminal derfor skal sikkerhedstjekkes.

27. Særlige vilkår ved service og supportaftale på indløsning

Indløsningsaftaler, som er formidlet og supporteret af S5, er en tre-partsaftale, hvor S5 håndterer prissætning, opsætning samt support til kunden. S5’s ansvar er som følge heraf begrænset.

S5's ansvar ifm. indløsningsaftaler er begrænset som følger:

  • S5 fungerer som en ISO og er ikke ansvarlig for den faktiske transport af midler.
  • S5 er ikke ansvarlig for fejl og mangler ved indløsning af kundens transaktioner.
  • Al ansvar og eventuelle tvister omkring indløsning af kortholder/Kundens transaktioner er mellem indløser banken og Kunden.
  • S5 er således ansvarsfri for en hver manglende betaling til/ fra kortholders betalingsmiddel.

S5’s service ifm. indløsningsaftale:

S5 supporterer kunden på spørgsmål vedr. backoffice, afstemning, butiksopsætning, push beskeder, flytning af butikker, ændring af informationer, oprettelse, KYC samt oprettelse af indløsningsaftale. S5 varetager prissætning for den enkelte Kunde og sikrer at Kunden overholder gældende regler på området.

28. Særlige vilkår for leje/lånekontrakt på fysiske betalingsterminaler

Ved indgåelse af en leje/lånekontrakt (”Kontrakten”) fastsættes start- og slutdato for Kontrakten, der har en løbetid/bindingsperiode på minimum 12 måneder. Ved udgangen af den aftalte periode skal Kunden returnere udstyret til S5 med en af S5 valgt kurervirksomhed.

Ved evt. korttidsudlejning kan der aftales kortere løbetid, hvilket vil I så fald være beskrevet I aftalen med kunden.

Eventuel opsigelse skal ske i henhold til reglerne i punkt 24.

S5 har ret til at ombytte betalingsterminalen med en anden betalingsterminal med tilsvarende eller bedre funktionalitet, hvis S5 anser det for nødvendigt for at kunne opfylde sine forpligtelser over for Kunden. Kunden kan ikke kræve, at betalingsterminaler er nye – hverken ved aftaleindgåelsen eller ved ombytning, men Kunden kan i forbindelse med ombytning kræve, at betalingsterminalen som minimum har samme funktionalitet.

28.1 Ejendomsret

For de første 36 måneder af aftale perioden er det enten S5 eller Grenke Leasing A/S, der ejer det udstyr, der er omfattet af kontrakten. Efter denne periode, og for resten af aftalens varighed inklusiv eventuelle forlængelser, overgår ejendomsretten af udstyret til S5. Kunden er ikke berettiget til at udlåne, udleje, sælge, eller på nogen måde overdrage udstyret til en tredjepart.

28.2 Kundens forpligtelser

Kunden er overfor S5 forpligtet til at tage passende vare på udstyret, således at dette til enhver tid er i god og brugbar stand og ikke udviser anden forringelse end, hvad der følger af almindelig slitage og ælde. Kunden er forpligtet til at have udstyret forsikret mod enhver skade. Hvis udstyret beskadiges eller bortkommer mm. vil S5 fakturere varens fulde nypris overfor kunden.

Kunden har ansvaret for udstyret fra levering, og indtil det er tilbageleveret til S5. Kunden skal straks underrette S5, hvis udstyret beskadiges eller bortkommer.

Kunden faktureres fragtomkostningerne i forbindelse med returneringen ved ophør af Kontrakten.

28.3 Fejl og mangler

Hvis Kunden konstaterer fejl/mangler ved betalingsterminalen, reparerer eller ombytter S5 betalingsterminalen i henhold til ovenfor beskrevet procedure for servicepakken, jf. punkt 8.

29. Særlige vilkår for leje/lånekontrakt med tilknyttet indløsningsaftale

Ved indgåelse af en aftale om levering af terminaler med tilknyttet indløsningsaftale gælder de vilkår, der er fastsat i punkt 27 og 28, med følgende tilføjelser:

  • Kunden er forpligtet til at foretage indløsning af internationale betalingskort via S5’s ISO-aftale med den udpegede indløser gennem hele leje-/låneperioden.
  • Såfremt kunden ophører med at foretage indløsning af internationale betalingskort via S5’s ISO-aftale med indløseren, anses det som væsentlig misligholdelse af aftalen fra kundens side.
  • Terminalen forbliver S5’s ejendom, og kunden må ikke disponere over terminalen på en måde, der er i strid med S5’s ejendomsret.

30. Særlige vilkår for "Pay-As-You-Go"

30.1 Generelle vilkål

Ved indgåelse af en aftale om ”Pay-As-You-Go” gælder de vilkår, der er fastsat i punkt 27, 28 og 29 med nedenstående tilføjelser og eventuelle modifikationer samt handelsbetingelserne i øvrigt.

En Pay-As-You-Go-aftale er uopsigelig I 36 måneder, hvorefter aftalen kan opsiges med 6 måneders varsel til udgangen af en måned.

30.2 Aftalens indhold

En ”Pay-As-You-Go”-aftale inkluderer betalingsterminal/betalingsløsning, indløsningsaftale, servicepakke, gateway- og softwarelicens samt evt. mobilt simkort (ved mobile terminaler) med opstart samtidig med Pay-As-You-Go-aftalens opstart.

Kunden kan ikke ændre kortindløser af internationale betalingskort i aftaleperioden eller fravælge S5 som tredjepart.

S5 er berettiget til at ændre kortindløser i aftaleperioden, forudsat at det kan ske til samme prissætning over for Kunden.

I tilfælde af at Kunden ændrer kortindløser eller indløsningsaftalen ophører uanset om Kunden er ansvarlig herfor, er det at sidestille med misligholdelse, og S5 kan vælge at ophæve aftalen og kræve betaling for leje, servicepakke, simkort samt evt. andre ydelser i aftaleperioden.

30.3 Pris og betaling

Priser for servicepakke, betalingsterminal/betalingsløsning, abonnement, ombytningsaftale, gatewaylicensaftale, mobilt simkort og andre abonnementer er indeholdt i ”Pay-As-You-Go” -prisen.

Ved indgåelse af ”Pay-As-You-Go”-aftale, som inkluderer betalingsterminal- og indløsningsaftale, leveres en betalingsterminal uden beregning til Kunden, såfremt Kunden opfylder de betingelser, som S5 stiller overfor Kunden i relation hertil. Der er endvidere mulighed for at tilkøbe ekstra betalingsterminaler.

Ved ”Pay-As-You-Go” aftales en forudbestemt procentsats af omsætningen på korttransaktioner samt en transaktionspris, som danner grundlag for selve ”Pay-As-You-Go”-aftalen, som udgør Kundens betaling til S5. Procentsats samt transaktionspris aftales mellem S5 og Kunden inden aftaleindgåelsen.

Prisregulering sker i overensstemmelse med punkt 10.

Betaling for ”Pay-As-You-Go” foregår samtidig med at transaktionen foretages og derfor faktureres Kunden ikke løbende for ”Pay-As-You- Go”- aftalen.

Kunden vil blive faktureret 450 DKK pr md. pr. betalingsterminal, for måneder, hvor den samlede omsætning igennem betalingsterminalerne på internationale betalingskort (fx Visa og Mastercard)er mindre end 50.000 DKK. pr. md.

Beregningsperioden er fra den 1. – 1. i hver måned.

Specielt for sæsonbetingede forretninger foretages beregning hver 12. måned ud fra en gennemsnitsberegning med udgangspunkt i en årlig omsætning igennem betalingsterminalen på 600.000 DKK For hver 50.000 DKK under 600.000 DKK faktureres 450 DKK. pr md.

30.4 Rettigheder

For de første 36 måneder af aftale perioden er det enten S5 eller Grenke Leasing A/S, der ejer det udstyr, der er omfattet af aftalen. Efter denne periode, og for resten af aftalens varighed inklusiv eventuelle forlængelser, overgår ejendomsretten af udstyret til S5. Kunden er ikke berettiget til at udlåne, udleje, sælge, eller på nogen måde overdrage udstyret til en tredjepart.

30.5 Ophævelse

Ved Kundens misligholdelse eller opsigelse før tid vil kunden blive faktureret 450 DKK pr md. pr. betalingsterminal I den resterende løbetid + opsigelsesperiode.

31. Særlige vilkår for "S5 Pulje"

31.1 Generelle vilkål

Ved indgåelse af en aftale om ”S5 Pulje”, der indeholder en indløsningsaftale, gælder de vilkår, der er fastsat i punkt 27, 28 og 29 samt handelsbetingelserne i øvrigt med nedenstående tilføjelser og eventuelle modifikationer.

31.2 Aftalens løbetid

En ”S5 Pulje”-aftale har en minimumsløbetid på 24 måneder. Opsiges aftalen ikke senest 30 dage før udløb, fortsætter aftalen i yderligere 12 måneder, hvorefter aftalen skal opsiges med 30 dages varsel forud for udløb.

31.3 Aftalens indhold

En ”S5 Pulje”-aftale inkluderer en indløsningaftale og en supportaftale, der giver adgang til support i tidsrummet 09.00 – 16.00 på hverdage Dansk tid.

Kunden er herudover forpligtet til at indgå en særskilt aftale med af en S5 valgt indløserbank om indløsning, hvor S5 også er part (trepartsaftale). Der gælder særskilte vilkår for denne trepartsaftale, hvortil der henvises.

Kunden kan ikke ændre kortindløser eller indløsningsaftale af internationale betalingskort i aftaleperioden eller fravælge S5 som tredjepart. S5 er berettiget til at ændre kortindløser og/eller indløsningsaftale i aftaleperioden, forudsat at det kan ske til minimum samme prissætning.

I tilfælde af at Kunden ændrer kortindløser eller indløsningsaftalen ophører, uanset om Kunden er ansvarlig for ophøret, er det at sidestille med misligholdelse, og S5 kan vælge at ophæve aftalen og kræve betaling for abonnement og evt. andre tilvalgsydelser såsom betalingsterminal/betalingsløsning i aftaleperioden samt i opsigelsesperioden.

Indeholder aftalen ligeledes betalingsterminaler/betalingsløsning vil eventuel pris, abonnement og binding/minimumsløsbetid være beskrevet I det accepterede tilbud.

31.4 Pris og betaling

Med ”S5 Pulje” betaler Kunden et fast abonnement hver 3. måned.Abonnementet fastlægges ud fra Kundens omsætning på internationale betalingskort (fx Visa og Mastercard).

For kunder på ”S5 Pulje” er gældende abonnementspriser oplyst i aftale grundlaget og kan ydermere oplyses ved henvendelse til S5.

Ved opstart fastsættes abonnement ud fra Kundens oplysninger om omsætning på internationale betalingskort (fx Visa og Mastercard) og denne abonnementspris fortsætter i 6 måneder. Derefter tilrettes abonnementsprisen ud fra en beregning på de forudgående måneder. Der sker automatisk tilpasning af abonnementsprisen hver 6. måned.

Såfremt kunden misligholder aftalen, er S5 berettiget til, uanset Kundens faktiske omsætningstal, at kræve minimum 499 DKK pr. md. i abonnement indtil Aftalen kunne være opsagt eller i opsigelsesperioden. Hvis Kundens omsætningstal indebærer en højere månedlig abonnementspris, opkræves denne højere pris.

Ved aftalens ophør/opsigelse, uanset årsag, vil Kunden umiddelbart efter aftalens ophør/opsigelse blive afregnet for udestående abonnement i bindingsperioden og/eller opsigelsesperioden.

31.5 Opkrævning af abonnement

Abonnement opkræves for 3 måneder og derefter hver 3. måned. Det er et krav at Kunden accepterer opkrævning gennem automatisk kortbetaling.

Prisregulering sker i overensstemmelse med handelsbetingelsernes punkt 10.

32. Onlinehandel (Bilwerk+)

S5 ApS (”S5”) fungerer som ISO for kortindløsning og har et partnerskab med Billwerk+, en førende leverandør af betalingsgateways. Billwerk+ leverer en fleksibel og sikker betalingsløsning, der muliggør effektiv håndtering af online betalinger. Billwerk+ betalingsgateway er PCI Level 1-certificeret, hvilket er den højeste sikkerhedsstandard inden for betalingsindustrien. S5 formidler og supporterer indløsningsaftaler til online handel og leverer betalingsgateway-løsninger i samarbejde med Billwerk+.

32.1 Generelle vilkår for online handel

Nærværende betingelser, ud over S5's generelle handelsbetingelser, finder anvendelse på alle aftaler om formidling og support af indløsningsaftaler til online handel samt levering af betalingsgateway via Billwerk+. Betingelserne er gældende fra Kundens accept af tilbud eller ved Kundens ibrugtagning.

32.2 Indløsningsaftaler til online handel

Se punkt 27 for betingelser vedrørende indløsningsaftaler til online handel.

32.3 Betalingsgateway og anvendelse af Billwerk+’s betingelser

Kunden skal altid acceptere Billwerk+’s generelle betingelser for brug af betalingsgatewayen, og ved ibrugtagning uden accept anses dette som en stiltiende accept af betingelserne. Billwerk+’s betingelser har forrang over S5's handelsbetingelser, når det drejer sig om brugen af Billwerk+ betalingsgateway. S5 leverer ikke selve Billwerk+ gatewayen, men prissætter, fakturerer og supporterer kunden i forbindelse med brugen af løsningen.

32.4 Alternative betalingsmetoder

Kunden er selv ansvarlig for oprettelse og administration af aftaler med leverandører af alternative betalingsmetoder, der måtte tilføjes ved brug af Billwerk+ betalingsgateway. S5 supporterer gerne oprettelsen, men er ikke ansvarlig for indholdet af disse aftaler. Eventuelle ekstra udgifter i forbindelse med alternative betalingsmetoder vil blive faktureret Kunden i henhold til tilbud og punkt 10. For udgifter faktureret direkte af Billwerk+ eller andre leverandører, er Kunden ansvarlig for betaling direkte til disse parter.

32.5 Opsigelse og misligholdelse

Opsigelse sker i henhold til punkt 24. Ved opsigelse inden udløbet af den aftalte bindingsperiode vil Kunden blive pålagt en bod svarende til det tab, S5 måtte have i opsigelsesperioden, dog minimum 2.500 DKK.

S5's tilbud inkluderer både en betalingsgateway og indløsningsaftaler, og den samlede pris afspejler denne kombinerede løsning. Hvis Kunden vælger delvist eller helt at udskifte S5’s indløsningsaftale for internationale kort (såsom f.eks. VISA og Mastercard), vil transaktionsomkostningerne for gatewayen ændres til 2 DKK pr. transaktion og 4 DKK pr. abonnementstransaktion. Derudover vil omkostningerne for alternative betalingsløsninger, som faktureres af S5, blive forhøjet med 50%. Eventuelle udgifter, som S5 afholder i forbindelse med betalingsgatewayen, og som ikke allerede er faktureret til Kunden, vil blive opkrævet og pålagt en tillægsafgift på 50%.

S5 forbeholder sig retten til at opsige aftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse, herunder manglende betaling, manglende overholdelse af vilkår for brug af indløsningsaftaler, eller hvis kunden foretager en delvis eller fuldstændig udskiftning af S5’s indløsningsaftale uden forudgående aftale med S5.

32.6 Ansvarsfraskrivelse

S5 hæfter ikke for tab eller skader, der måtte opstå som følge af tekniske problemer, manglende funktionalitet eller ændringer i Billwerk+’s betalingsgateway. Dette inkluderer afbrydelser eller manglende tilgængelighed af Billwerk+ services. S5 påtager sig heller ikke ansvar for tab som følge af manglende kompatibilitet mellem kundens systemer og Billwerk+’s løsning. Se endvidere punkterne 17, 18, 19 og 27.onstaterer fejl/mangler ved betalingsterminalen, reparerer eller ombytter S5 betalingsterminalen i henhold til ovenfor beskrevet procedure for servicepakken, jf. punkt 8.

32.7 Elektronisk kommunikation og support  

Se punkt 3 for vilkår vedrørende elektronisk kommunikation. Support på online handel ydes i tidsrummet 09.00 - 16.00 dansk tid på hverdage.

32.8 Priser og gebyrer

Priser og gebyrer for ydelser og produkter relateret til online handel følger det accepterede tilbud og S5’s til enhver tid gældende prisliste (jf. punkt 10). Alle priser er ekskl. dansk moms.

32.9 Tvister

Tvister, der udspringer af nærværende handelsbetingelser og aftaler mellem Kunden og S5 om online handel, er underlagt dansk ret (jf. punkt 25).

32.10 Øvrige betingelser

Ud over de specifikke vilkår, der er nævnt i dette afsnit, finder S5’s generelle handelsbetingelser også anvendelse på alle aftaler indgået mellem S5 og Kunde.

33. Softpay betalingsapplikation til mobiltelefon

S5 ApS (”S5”) fungerer som ISO og har et partnerskab med Softpay, en førende leverandør af mobilbaserede betalingsløsninger. Softpay leverer en fleksibel og sikker betalingsløsning, der muliggør håndtering af betalinger direkte på mobiltelefoner uden behov for en fysisk betalingsterminal. Softpay-applikationen er PCI-certificeret, hvilket sikrer overholdelse af de højeste sikkerhedsstandarder inden for betalingsindustrien. S5 formidler og supporterer implementeringen af Softpay-løsningen til kunder, der ønsker en mobilbaseret betalingsinfrastruktur og kombinerer aftalen med en indløsningsaftale.

33.1 Generelle vilkår

Nærværende betingelser, ud over S5's generelle handelsbetingelser, finder anvendelse på alle aftaler om formidling og support af indløsningsaftaler samt levering af Softpay betalingsapplikationen. Betingelserne er gældende fra Kundens accept af tilbud eller ved Kundens ibrugtagning.

33.2 Indløsningsaftaler til Softpay-applikationen

Se punkt 27 for betingelser vedrørende indløsningsaftaler.

33.3 Anvendelse af Softpay’s betingelser

Kunden skal til enhver tid acceptere Softpay's generelle betingelser for brug af Softpay-applikationen. Disse betingelser har forrang over S5's handelsbetingelser, når det gælder brugen af Softpay-applikationen. S5 leverer ikke selve Softpay-applikationen, men prissætter, fakturerer og supporterer Kunden I forbindelse med brugen af løsningen.

33.4 Kundens ansvar for udstyr og forbindelser

Kunden er ansvarlig for at sikre, at det anvendte hardware og software er kompatibelt med Softpay-applikationen. Omkostninger forbundet med køb, vedligeholdelse og opdatering af dette udstyr påhviler kunden alene.

33.5 Dataansvar og fortrolighed

Kunden skal sikre, at brug af Softpay-applikationen overholder gældende lovgivning om datasikkerhed. Eventuelle persondata, der håndteres gennem løsningen, skal beskyttes i henhold til databeskyttelsesregler. Fortrolige oplysninger fra os eller Softpay må ikke videregives uden forudgående skriftlig tilladelse.

33.6 Support og vedligeholdelse

Kunden er ansvarlig for at holde Softpay-applikationen opdateret i overensstemmelse med de krav, som Softpay løbende stiller. Vi tilbyder ikke teknisk support medmindre særskilt er aftalt med Kunden.

33.7 Opsigelse af aftalen

Ved opsigelse af aftalen med S5 ophører også Kundens ret til at anvende Softpay-applikationen. Kunden skal returnere eller destruere al software og dokumentation i overensstemmelse med Softpay’s anvisninger, og licensen til Softpay-applikationen vil blive lukket øjeblikkeligt. Opsigelsen gælder både for licensen til Softpay-applikationen og den tilknyttede indløsningsaftale.

S5's tilbud inkluderer både licens til Softpay-applikationen og en indløsningsaftale, og prisen/taksterne afspejler en samlet aftale.

S5 forbeholder sig retten til at opsige aftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse, herunder manglende betaling, manglende overholdelse af vilkår for brug af betalingsløsningen eller indløsningsaftaler, eller hvis kunden foretager en delvis eller fuldstændig udskiftning af S5’s indløsningsaftale uden forudgående aftale med S5. I tilfælde af kundens misligeholdelse vil kunden i opsigelsesperioden blive faktureret 450 kr. per måned pr. licens.

33.8 Ansvarsfraskrivelse

S5 hæfter ikke for tab eller skader som følge af tekniske problemer, manglende funktionalitet eller ændringer i Softpay-applikationen. Dette inkluderer afbrydelser eller manglende tilgængelighed af Softpay’s service. S5 påtager sig heller ikke ansvar for tab som følge af manglende kompatibilitet mellem Kundens udstyr og Softpay-applikationen. Se endvidere punkterne 17, 18, 19 og 27 for yderligere ansvarsfraskrivelser.

33.9 Elektronisk kommunikation og support

Se punkt 3 for vilkår vedrørende elektronisk kommunikation. Support på Softpay-løsningen ydes i tidsrummet 09.00 - 16.00 dansk tid på hverdage.

33.10 Priser og gebyrer

Priser og gebyrer for ydelser og produkter relateret til Softpay-løsningen følger det accepterede tilbud og S5’s til enhver tid gældende prisliste (jf. punkt 10). Alle priser er ekskl. dansk moms.

33.11 Tvister

Tvister, der udspringer af nærværende handelsbetingelser og aftaler mellem Kunden og S5 om brugen af Softpay-løsningen, er underlagt dansk ret (jf. punkt 25).

33.12 Øvrige betingelser

Ud over de specifikke vilkår, der er nævnt i dette afsnit, finder S5’s generelle handelsbetingelser også anvendelse på alle aftaler indgået mellem S5 og Kunde.

Vi samarbejder med