S5 ApS (”S5”) fungerer som ISO og har et partnerskab med Softpay, en førende leverandør af mobilbaserede betalingsløsninger. Softpay leverer en fleksibel og sikker betalingsløsning, der muliggør håndtering af betalinger direkte på mobiltelefoner uden behov for en fysisk betalingsterminal. Softpay-applikationen er PCI-certificeret, hvilket sikrer overholdelse af de højeste sikkerhedsstandarder inden for betalingsindustrien. S5 formidler og supporterer implementeringen af Softpay-løsningen til kunder, der ønsker en mobilbaseret betalingsinfrastruktur og kombinerer aftalen med en indløsningsaftale.
33.1 Generelle vilkår
Nærværende betingelser, ud over S5's generelle handelsbetingelser, finder anvendelse på alle aftaler om formidling og support af indløsningsaftaler samt levering af Softpay betalingsapplikationen. Betingelserne er gældende fra Kundens accept af tilbud eller ved Kundens ibrugtagning.
33.2 Indløsningsaftaler til Softpay-applikationen
Se punkt 27 for betingelser vedrørende indløsningsaftaler.
33.3 Anvendelse af Softpay’s betingelser
Kunden skal til enhver tid acceptere Softpay's generelle betingelser for brug af Softpay-applikationen. Disse betingelser har forrang over S5's handelsbetingelser, når det gælder brugen af Softpay-applikationen. S5 leverer ikke selve Softpay-applikationen, men prissætter, fakturerer og supporterer Kunden I forbindelse med brugen af løsningen.
33.4 Kundens ansvar for udstyr og forbindelser
Kunden er ansvarlig for at sikre, at det anvendte hardware og software er kompatibelt med Softpay-applikationen. Omkostninger forbundet med køb, vedligeholdelse og opdatering af dette udstyr påhviler kunden alene.
33.5 Dataansvar og fortrolighed
Kunden skal sikre, at brug af Softpay-applikationen overholder gældende lovgivning om datasikkerhed. Eventuelle persondata, der håndteres gennem løsningen, skal beskyttes i henhold til databeskyttelsesregler. Fortrolige oplysninger fra os eller Softpay må ikke videregives uden forudgående skriftlig tilladelse.
33.6 Support og vedligeholdelse
Kunden er ansvarlig for at holde Softpay-applikationen opdateret i overensstemmelse med de krav, som Softpay løbende stiller. Vi tilbyder ikke teknisk support medmindre særskilt er aftalt med Kunden.
33.7 Opsigelse af aftalen
Ved opsigelse af aftalen med S5 ophører også Kundens ret til at anvende Softpay-applikationen. Kunden skal returnere eller destruere al software og dokumentation i overensstemmelse med Softpay’s anvisninger, og licensen til Softpay-applikationen vil blive lukket øjeblikkeligt. Opsigelsen gælder både for licensen til Softpay-applikationen og den tilknyttede indløsningsaftale.
S5's tilbud inkluderer både licens til Softpay-applikationen og en indløsningsaftale, og prisen/taksterne afspejler en samlet aftale.
S5 forbeholder sig retten til at opsige aftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse, herunder manglende betaling, manglende overholdelse af vilkår for brug af betalingsløsningen eller indløsningsaftaler, eller hvis kunden foretager en delvis eller fuldstændig udskiftning af S5’s indløsningsaftale uden forudgående aftale med S5. I tilfælde af kundens misligeholdelse vil kunden i opsigelsesperioden blive faktureret 450 kr. per måned pr. licens.
33.8 Ansvarsfraskrivelse
S5 hæfter ikke for tab eller skader som følge af tekniske problemer, manglende funktionalitet eller ændringer i Softpay-applikationen. Dette inkluderer afbrydelser eller manglende tilgængelighed af Softpay’s service. S5 påtager sig heller ikke ansvar for tab som følge af manglende kompatibilitet mellem Kundens udstyr og Softpay-applikationen. Se endvidere punkterne 17, 18, 19 og 27 for yderligere ansvarsfraskrivelser.
33.9 Elektronisk kommunikation og support
Se punkt 3 for vilkår vedrørende elektronisk kommunikation. Support på Softpay-løsningen ydes i tidsrummet 09.00 - 16.00 dansk tid på hverdage.
33.10 Priser og gebyrer
Priser og gebyrer for ydelser og produkter relateret til Softpay-løsningen følger det accepterede tilbud og S5’s til enhver tid gældende prisliste (jf. punkt 10). Alle priser er ekskl. dansk moms.
33.11 Tvister
Tvister, der udspringer af nærværende handelsbetingelser og aftaler mellem Kunden og S5 om brugen af Softpay-løsningen, er underlagt dansk ret (jf. punkt 25).
33.12 Øvrige betingelser
Ud over de specifikke vilkår, der er nævnt i dette afsnit, finder S5’s generelle handelsbetingelser også anvendelse på alle aftaler indgået mellem S5 og Kunde.